dimarts, 3 de juliol del 2012

Berlín - 8è Dia

Últim dia a la ciutat que dediquem per a vore Charlottenburg. Anem en metro fins a l’estació de Richard-Wagner-Platz perquè pensem, mirant el mapa, que queda més propet. Jo, però, recomane que baixeu a Sophie-Charlotte-Platz, perquè vas arribant al palau per una avinguda i és molt més bonic. Aquest és un barri molt boniquet, amb cases antigues molt ben conservades.

El principal lloc d’interès de la zona és el Schloss Charlottenburg, un palau barroc construït per l’elector Frederic III per a la seua dona, Sofia Carlota, en 1699. L’edifici va ser ampliat diverses voltes amb noves ales i està envoltat d’uns grans i tranquils jardins. Es pot visitar per dins i en el recinte hi ha alguns museus: de porcellana, el mausoleu... Per a visitar cadascun dels edificis has de comprar una entrada diferent, però em sembla que hi ha algun abonament per a visitar-ho tot.

Schloss Charlottenburg
Altes Schloss

En concret es pot visitar el Altes Schloss (Palau vell) tots els dies llevat del dilluns de 10 a 18 hores i l’entrada costa uns 12 euros. Aquesta és la secció central del palau on es troben els dormitoris de Frederic I i Sofia Carlota, la Galeria de Roure o la Sala Oval. El Neuer Flügel (ala nova) costa 5 euros i obri també de 10 a 18 hores però tanca el dimarts. Ací estan les habitacions de Frederic el gran, el saló de banquets o la galeria daurada. El Belvedere tanca també dilluns i costa uns 3 euros. És un palauet redó amb una bonica cúpula al mig dels jardins. Antigament servia de retir espiritual i ara alberga una col·lecció de porcellana. El Mausoleum és on descansen les restes de diversos membres de la reialesa. Tanca també els dilluns i durant els mesos d’hivern. Finalment està el Neuer Pavillon (nou pavelló), un palauet construït a finals del segle XVIII que quan nosaltres vam anar estava tancat per reformes.

Große Orangerie
Com deia, nosaltres no vam voler visitar cap dels edificis, només volíem passejar pels jardins que els envolten, on es pot entrar de manera gratuïta. Van ser dissenyats a l’estil barroc a finals del s.XVII, però durant el segle XIX van reconvertir-los a l’estil de moda de llavors, l’anglès. A la part de davant del palau es troba un boniquet jardí envoltat de floretes. És el Große Orangerie.

Si continues pel lateral, de seguida trobes una zona més boscosa, molt arbrada, amb alguns senders. És per on nosaltres tirem.

Prompte arribem al Mausoleum, un edifici no massa gran que imita l’estil dels temples grecs. Ací estan soterrats el rei Guillem I d'Alemanya i la reina Lluïsa.

Al seu darrere hi ha un llac i comença la zona de Liegewiese, una zona més agreste, molt agradable per a córrer, com fa molta de la gent amb qui ens creuem.

Arribem, passejant, fins al Belvedere.

Belvedere
I continuem meravellant-nos dels arbres...

... fins a l’estany de les carpes, la part ampla del llac al darrere del Palau.

Estany de les carpes

És un bonic llac amb ànecs i cignes que s’apropen molt a uns xiquets que estan d’excursió i els donen menjar!

A la part que toca més Palau hi ha un altre jardinet, esta volta decorat a l’estil francès.

Bé, una volta visitat amb molta calma tot el jardí, tornem a anar a buscar el metro. Esta volta baixem per Schlosstraße, una avingudeta arbrada i amb bonics edificis als laterals.

Des d’ací tornem a anar al barri on tenim l’hotel. Ja tenim les maletes preparades, així que dediquem el temps que encara tenim a dinar i a pegar una última volta, amb la sorpresa de creuar-nos amb una manifestació.

Ja sense més temps, agarrem les maletes i anem caminant fins a l’etació de tren BahnhofFriedrichstraße. Des d’ací és d’on agarrarem el tren per a arribar a l’aeroport. El vol de tornada ix des de Schönefeld, un aeroport molt més xicotet, amb més vols de baix cost, i on sí que arriba el tren. Els combois passen més o menys cada mitja hora, el trajecte dura una mitja hora i és molt fàcil comprar bitllets i trobar l’andana. Ara, avise, això de la puntualitat és un mite. El nostre tren va vindre amb uns 20 minuts de retard!!! Arribem bé a l’aeroport, i després de pujar i baixar escales, girar per passadissos xicotets i fer molta cua, embarquem i volem cap a casa. Valoració final: un viatge fantàstic tot i el mal temps! Molt i molt recomanable!