dilluns, 19 de novembre del 2012

Viatge a Oxford i entorns (5 dies)

Introducció    Dia 1    Dia 2    Dia 3    Dia 4    Dia 5
<<    <                                                          >    >>
Blenheim Palace
Este ha sigut un viatge especial. El meu germà se n’acabava d’anar a viure a prop d’Oxford i vam decidir fer-li una visita. Per això, els llocs on anem i la distribució per dies ve una miqueta marcada per la disponibilitat del meu germà en el treball i un acord en el que tots dos volíem vore.  El resultat, però, és molt i molt positiu. La zona és preciosa, el menjar és bastant bo i molt bonic i curiós tot el que vam visitar.

El nostre campament base és a Woodstock, un poble a uns 10 km d’Oxford, que no s’ha de confondre amb la seu del mític festival hippy de finals dels 60 que està als Estats Units. I ho és, simplement, perquè és on viu el meu germà. Des d’ací ens mourem a les precioses i tranquil·les zones dels voltants, bé, dels voltants relativament, perquè baixarem uns 40 km al sud fins a la zona del Vale of the White Horse, i anirem 70 km a l’est, fins a Windsor. Són, però, llocs difícils d’arribar en transport públic i que visitem aprofitant que tenim un cotxe de lloguer.

Consells i adreces d’interès.

No crec que diga res que no sàpiga ningú, però el temps és molt imprevisible. Tan bon punt plou, que ix el sol o fa un vent gelat que pela. Nosaltres vam anar a finals d’octubre i ens va fer molt de fred, tant, que fins i tot vaig acabar comprant-me uns guants perquè tenia les mans congelades. També és cert que ens van comentar que només una setmana abans havia fet bastanta calor. Així que la recomanació seria: porteu roba pensant en tot! Una de les coses bones del fred, és que molts pubs ja encenien les eixumeneres i l’ambient era molt agradable!

Pel que fa al menjar i als horaris. Deixant de banda Oxford i Windsor, que són més grans i més turístiques, heu de pensar que com a molt, vos serviran sopar fins a les 9 de la nit. Més tard, la cuina ja està tancada. Nosaltres, bàsicament, vam menjar a pubs. La diversitat del menú no és que siga molt gran, però el menjar és molt acceptable. Com a recomanació, el pastís de carn. El podreu trobar en moltes versions, de pollastre i porros, de conill, de formatges... tot i que per a mi un dels millors és el de vedella estofada a la cervesa. Boníssim i molt contundent! A més d’això, als pubs també trobareu sandvitxos, ensalades , hamburgueses o plats combinats. Els acompanyaments  acostumen a ser poc saborosos: verdura rebullida, mini-ensalada o creïlles fregides.

No cal dir massa dels esmorzars! A nosaltres ens entrava a l’hotel on estàvem i vam disfrutar molt amb el “Full English Breakfast”: amb ous remenats, unes boníssimes salsitxes artesanes amb un toc de fumat, tomaca, xampinyons i el beicon anglès, més semblant a llom fumat que al que entenem ací per beicon. Llàstima que no vaig fer ni una foto dels desdejunis!

I pel que fa a la beguda, cal destacar les cerveses Ale, no tenen gas i són bastant fortes. Hi ha pubs tradicionals que fan la seua i cadascuna té el seu gust particular. Vos recomane que en tasteu!

Aquesta volta, perquè sabíem on anàvem i que necessitaríem moure’ns, vam llogar un cotxe. Vam reservar-lo per internet abans i el vam recollir a l’aeroport.  La veritat és que ens va fer molt de servei perquè en transport públic no haguérem pogut visitar-ho tot. Si viatgeu en cotxe és important que conegueu un servei molt estès per Anglaterra que és el Park & Ride. Són uns aparcaments dissuasius per a evitar que els visitants entren en cotxe fins al centre de les ciutats. Es troben a la perifèria i pots deixar allà el vehicle – pagant a voltes una miqueta – i anar en autobús fins al centre de la ciutat. Nosaltres ho vam fer per a anar a Oxford. Vam deixar el cotxe pel matí (ens va costar 1’5 lliures tot el dia), vam mirar fins a quina hora teníem autobús per a tornar, vam comprar els tiquets per al bus i no vam tindre cap problema. Molt millor que haver d’entrar a la ciutat, buscar pàrquing... Per a la visita a Windsor no ho vam fer, vam entrar fins allà en cotxe i vam deixar-lo en un dels molts pàrquings que té la ciutat. La raó, trobe que no vam trobar cap Park & Ride, perquè no recorde ni discutir-ho.

Oxfordshire està situat al nord-oest de Londres, bastant a prop. Així que per a arribar podeu fer-ho des de qualsevol dels aeroports de l’entorn de la capital britànica. Nosaltres vam volar fins a Gatwick, perquè és on es va eixir millor de preu, però crec que el que està més propet és Heathrow.

Com sempre, hi ha hagut coses que m’han sorprès i també algunes curiositats:

• El nivell de vida de la zona és molt i molt alt. Les cases són precioses, els pobles molt bonics i només veus que cotxes cars per les carreteres! La gent que viu ací viu molt i molt bé.
  • La gent és molt agradable, tot i que es diu això tòpic que els anglesos miren malament als estrangers... A destacar sobretot els rectors de les esglésies. En cada poble acostumen a haver vàries esglésies, una per a cada confessió (catòlica, anglicana, metodista...). I cada volta que entres a veure’n una, el rector se t’acosta per a parlar amb tu. A voltes t’expliquen coses curioses de l’església, altres només et saluden i et pregunten d’on vens i en altres, fins i tot, hem estat parlant de futbol. Això sí, mai ens han dit res de si volem resar o si som d’una confessió o altra. A mi això m’ha agradat.
  • Hi ha molts turistes espanyols a Oxford. Però si te n’ixes de la ciutat, pràcticament eres l’únic visitant estranger.
  • Es menja molt millor del que es diu, recomanable els pubs.
  • Fa més fred del que m’esperava! Comproveu la previsió del temps i porteu roba pensant en totes les situacions meteorològiques possibles.
  • Penseu que la majoria de llocs per a visitar tanquen molt prompte, a les 5 o així. També els pubs i restaurants, més tard de les 9 només vos donaran de menjar a zones turístiques.

Resum del viatge:

Dia 3: Vale of the White Horse i Cotswolds.
Dia 4: Blenheim Palace i Windsor.
Dia 5: Buckinghamshire i tornada.