dimarts, 21 de juny del 2011

Dia 3 - Porto (Braga)

El tercer dia a la ciutat decidim marxar. Ho fem a Braga, a uns 50 quilòmetres més al nord i a la que es pot arribar fàcilment en tren. Així que una volta esmorzat, anem cap al centre a l'estació de trens i en una horeta i mitja ens plantem a Braga.

Es tracta d'una ciutat bastant monumental i on l'església ha tingut un paper destacat. Això es veu en les esglésies, la catedral... La nostra visita coincideix amb la Setmana Santa, així que tota la ciutat està engalanada i també gairebé tot tancat. Visitem la Catedral.

Ixim i dinem en un dels molts restaurants que hi ha un fantàstic pollatre en arròs cuit en la seua sang! Boníssim tot i la pinta (es veia tot així negrós...) Des d'ací, mirem un mapa d'informació turística en un panell de la ciutat i veiem que a l'altre lloc on volem anar, el Bom Jesus do Monte, tampoc està tan lluny i podem arribar a peu....

Es allò que es veu al mig de la serra, i que sí que està molt lluny. Caminem, caminem, preguntem, travessem polígons industrials i, finalment, agarrem un autobús que és que hauríem d'haver fet des d'un bon començament! Preguntem al conductor de l'autobús quant es tarda en arribar a l'estació i cada quant eixen els autobusos i veiem que tot just tenim mitja hora abans que se'ns faça tard i no puguem tornar en tren a Porto. Així que ràpidament, pugem al funicular que ens porta fins al Santuari i fem una visita llampec!

Baixem corrents per les escales.....

I arriem justets per a agarrar el bus que ens du a l'estació per a tornar a Porto. Últim dia a l'hotel, de catxorros, vi porto i jocs de cartes. A l'endemà toca tornar a cap a casa.